lördag 13 oktober 2007

Tidstypiska typer

Jag har blivit tillfrågad att beskriva Mannen i mitt liv. Det är klart, det är en utmanande uppgift! Man ställer sig gärna frågan "vem är den perfekta mannen för mig?". Jag drar mig till minnes en trevlig ung man vid namn Bertil som jag träffade för några år sedan. Mannen bor fortfarande bland de Skånska kullarna, i denna romantiska del av vårat avlånga land!

Ibland har jag (tyvärr) kontakt med mitt ex. Han går under namnet Palle
. Han är trevlig och rar... men det finns en anledning till att vi inte längre är ett par och det behöver vi inte fördjupa oss i här och nu!

Jag har haft många trevliga tillfällen med Palle men när det gäller det ansvarsfulla familjelivet väljer han andra vägar. Jag har många andra, lösa affärer. Denna blogg kanske inte är rätt forum att dela dessa iakttagelser.

Kort kan jag säga, att efter en mycket intressant och avkopplande krogrunda med min goda vän Kurt kom vi fram till den intressanta insikten att "20% av danskarna står för 60% av utgifterna". Detta med anledning av Kurts skriverier om det ansvarsfulla sjukvårdssystemet. Tydligen existerar problemet med för mycket utgifter även på andra sidan sundet.

Vad gäller drömmannen har jag en gedigen lista på kvalifikationer som denna man ska uppfylla! Men jag är inte av den krångliga sorten, så ge mig ett förslag...! Jag är flexibel! :-)

Ett grundkrav är dock att han måste älska mig för den jag är och i skrivande stund är jag singel... så det finns väl en anledning till detta!

Inga kommentarer: