torsdag 4 oktober 2007

Back in business!

Ja... Då var sommaren över! Jag är tillbaka till skrivbordet efter en trevlig semester under det mesta av september. Denna gången tog jag mig till Ukraina. Jag förväntade mig varmt väder, mycket sol och bad, billiga drinkar och spännande möten.

Något besviken kan jag konstatera att cigaretterna kostar 2 kronor, alkoholen är pinsamt billig men inget sol och bad! Det blev några spännande möten, men inte alls i den omfattning som jag hade hoppats.

Dock stötte jag på en svensk man. En stilig snubbe, men han verkade lite hemlig. Han pratade om nån begravningsbyrå... med bilar från Polen... Verkar helt sjukt. Det var tydligen en gemensam bekant som kommit på den idén. Jag undvek att fråga. Det var bäst så!

Det känns skönt att vara tillbaka vid datorn, kontoret och den "vanliga rushen"! Dags för mera jobb. Att knacka kod. Att lösa problem! Livet är gott! Särskilt på rygg...! Men som den arbetsmyra jag är kan jag inte vara ledig hur länge som helst. Det funkar inte för mig.

4 kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Vad jobbar du med EGENTLIGEN Angelica? Jag börjar blli lite nyfiken.

Angelica C sa...

Jag är flexibel. Jag gör lite av varje. Jag tycker det är dumt att begränsa sig! Det är roligt att pröva på lite olika saker. Det passar för mig.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Man börjar ju undra när man ser den här bilden:

http://www.mylove.se/v3/home/om-mig/avatar_angelica2.jpg

Du är lite för sexig för att vara psykolog tyckte jag, det är ju så att man blir lite småsugen. ;-)

Angelica C sa...

Oj! Tack för dina kommentarer! Det värmer!

Det händer att jag är på resande fot. Gärna besöker jag min kära vän sedan lång tid tillbaka, Kurt. Med Kurt kan jag vara mig själv. Det är nog den finaste egenskapen med Kurt.

Kurt har också en blogg. JAg har länkat till den från min sida.